تاریخ : ۱۴۰۲/۰۲/۰۴

بوم کسب و کار

Business

تعاریف:

تحولات دو دهه اخیر در جهان در زمینه های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی فضای کسب و کار را دستخوش تغییرات بسیار زیادی کرده است. مدل کسب و کار به عنوان یک مفهوم نوین مدیریتی از اوایل دهه 90 میلادی و با ظهور کسب و کارهای اینترنتی وارد ادبیات کسب و کار شد تا با زبانی ساده به توصیف و تبین جریان ارزش در سازمان ها بپردازد. کتاب خلق مدل کسب و کار نوشته الکساندر استروالدر و ایوپیگنیور که در سال 2010 منتشر شد با استقبال بی سابقه ای از سوی خوانندگان در سراسر جهان مواجه شد.

مدل کسب و کار یک شرکت تعیین کننده نحوه ایجاد درآمد، عملکرد موفق، و سود دهی آن شرکت است. در صورتی که مدل کسب و کار شرکت شما قدیمی یا برای بازار فعالیت شما نامناسب باشد احتمال شکست خوردن آن وجود دارد. درک مدل کسب و کار شرکت شما بخشی از توسعه دانش "آگاهی تجاری" محسوب می شود که برای حل مسائل به روشی موثر، اتخاذ تصمیم های مناسب و تبدیل شدن به یک رهبر قابل اعتماد در سازمان خود به آن نیاز دارید.

فواید بوم کسب و کار؛

قابل فهم است: زیرا بوم فقط یک صفحه و بسیار بصری است و به سادگی درک می شود.

متمرکز است: تمام خطاهایی را که ممکن است در یک مدل کسب و کار سنتی وجود داشته باشد، از بین می برد و از همه نظر عالی است.

انعطاف پذیر است: زیرا وادارتان می کند تا به ارزش خدماتی که به مشتریانتان ارائه میدهید و نحوه دستیابی به آنها فکر کنید؛

نشان دهنده ارتباطات است: زیرا تک صفحه گرافیکی بوم نشان دهنده می دهد که قسمت های مختلف مدل چگونه با یکدیگر در ارتباط هستند؛ در صورتی که تشخیص این موضوع با یک برنامه کسب و کار سنتی بسیار دشوار است؛

روان است: زیرا درک شدنی است و به آسانی با آن ارتباط خواهید گرفت؛ همچنین می توانید به راحتی چشم انداز کار را با تیمتان به اشتراک بگذارید. 


دیدگاه های کاربران

گزینه ها
دوره ها
صفحه اصلی
دوره های من
سایر