تاریخ : ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

فروش در دیجی کالا

digikala

دیجی کالا چیست؟

حمید و سعید محمدی در سال ۱۳۸۴، هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری می‌کردند و پس از جستجو در اینترنت درباره دوربین‌ها، دوربین دلخواه را از بازار خیابان جمهوری تهران خریداری کردند. اما پس از چند روز، پی بردند که لنز روی دوربین، دست دوم و تعمیر شده‌است. این رویداد، انگیزه ایجاد نخستین فروشگاه مطمئنی که اطلاعات درستی به کاربران بدهد را در ذهن آن‌ها ایجاد کرد. برادران محمدی در سال ۱۳۸۵، دیجی‌کالا را بنیان گذاشتند. شمار پرسنل نخستین این شرکت، ۵ تن بود؛ شمار کارکنان، تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ تن افزایش پیدا کرد و بر پایه گفته‌های مدیران، تا پایان سال ۱۳۹۳ به ۷۰۰ تن و در شهریور ۱۳۹۷، به نزدیکی ۲۲۰۰ تن رسید.

هر کالایی در دیجی‌کالا به صورت اختصاصی یک کد دارد که به آن «کد کالا» یاDKP  گفته می‌شود. زمانی که شما یک کالا را در پنل خود درج کنید، یک DKP  به صورت خودکار ساخته و به کالای شما اختصاص پیدا می‌کند.

برای اینکه بیشتر با این مفهوم آشنا شوید، صفحه یک کالا را در وب‌سایت دیجی‌کالا باز کنید. در نوار آدرس، بالای صفحه بعد از حروف dkp، اعدادی را مشاهده می‌کنید. این اعداد همان کد کالا یا DKP  هستند.

پس از اینکه یک کالا را در پنل خود درج کردید نوبت به ایجاد تنوع و قیمت‌گذاری برای آن کالا می‌رسد. ایجاد تنوع برای یک کالا بر اساس رنگ یا سایز صورت می‌گیرد و در صورتی که کالایی بر اساس رنگ یا سایز تنوع نداشته باشد، از حالت بدون رنگ و سایز استفاده می‌کنیم.

هر تنوع از یک کالا یک dkpc  است. مثلا اگر از یک کالا ۳ رنگ آن را داشته باشید، هر رنگ یکdkpc  ، کد تنوع جداگانه دارد.

کد تنوع کالا مختص به جزئیات یک کالا و یک فروشنده است، ولی کدکالا عمومی است و بین همه فروشندگان مشترک است.

به طور مثال: موبایل آیفون ۱۲ در وب‌سایت دیجی‌کالا یک DKP  دارد. همان موبایل آیفون ۱۲ با رنگ سبز و گارانتی X  که توسط فروشنده شماره یک فروخته می‌شود یک کد تنوع دارد و موبایل آیفون ۱۲ رنگ نقره‌ای که توسط فروشنده شماره دو فروخته می‌شود یک کد تنوع دیگر دارد.

به طور مثال: پیراهنی که در وب‌سایت دیجی‌کالا درج می‌شود، یک کد کالا منحصر یا DKP  دارد. حال اگر فروشنده X برای این پیراهن سایز L  تعریف کند، پیراهن با سایز L  متعلق به فروشنده X  یک کد تنوع دارد.


دوره های مرتبط

kasbo-kar
دسته بندی: برنامه ریزی

بوم کسب و کار

230,000 تومان

دیدگاه های کاربران

گزینه ها
دوره ها
صفحه اصلی
دوره های من
سایر